Canol Gökel

Icon

Sloganı olmayan blog

Bir web sitesi nasıl yapılmaz?

Bu aralar oyun dünyasına hafiften bir geri dönüş yapmam ile birlikte oyun sitelerine de daha çok göz atar oldum. Uzun zamandır girmediğim Merlinin Kazanı sitesini de elbette ziyaret etmesem olmazdı. Ama siteye girmem ile bir an önce çıkma isteğim bir oldu. Merlinin Kazanı’nın şu anki hali, bir site nasıl mahvedilir konusuna güzel bir örnek teşkil ediyor. Her yerden fışkıran Flash reklamlar içeriği seçmekte zorlanmanıza neden olurken, siteyi de bazı sistemlerde gezilemeyecek derecede yavaşlatıyorlar. Sitenin genel yapısı zaten Firefox’ta kaymış gitmiş durumda. Buna bir de oyunlarla alakasız içeriğin oyunlarla ilgili içerikten daha öne alınması (örneğin karşınıza ilk bilim kurgu haberlerinin gelmesi daha aşağı inince teknoloji haberlerinin gelmesi, en aşağı gelince oyun haberlerinin gelmesi) eklenince artık Merlinin Kazanı’nın bittiğini anlayıp üzülüyor insan.

Şu aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın lütfen:

Merlinin Kazani

Bu gördüğünüz karmaşa siteye ilk girdiğinizde karşınıza gelen görüntü. Ekran görüntüsü üzerinden çıkardığım birkaç sayıyı veriyorum: Ortadaki kullanılmış olan alana %100 der isek, bunun yaklaşık %41’i reklamlara ayrılmış durumda, %31’i boşluklar, logo, menüler ve arama kutusu gibi şeylerden oluşurken %28’i içerik için kullanılmış. Ki bunun da bir kısmı “bilim kurgu haberleri” diye başka bir siteden alınan ve siteye giriş nedenimiz ile alakasız haberlerden oluşuyor. %41 reklama karşılık %28 içerik. Sayfanın aşağılarına inildikçe durum biraz daha kurtarır gibi olsa da yine de mümkün olabilecek olamayacak her yere reklam sokuşturma çabası yine gözümüze çarpıyor.

Merlinin Kazanı bu konuda örnek verilebilecek binlerce siteden sadece biri. Maalesef ki bu durum özellikle Türk sitelerinde had safhaya ulaşmış durumda. Hatta bu durum sadece internet sitelerimiz için değil televizyon kanallarımız, dergilerimiz, gazetelerimiz için de geçerli. Türk medyası maalesef iyi içerik sunmak yerine köşeyi dönme peşinde. Kısa vadede emellerine ulaşsalar da bilinçli tüketicilerin genel olarak yabancı medyaya ya da izlemek istedikleri içerikleri kendilerinin seçebildiği alternatiflere kayması ile uzun vadede neler olacağını tahmin etmek zor.

Advertisements

Filed under: Daily, Internet,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: